JSW stawia na start up’y? Masz pomysł? Sprzedaj go JSW!

JSW ostatnio zaskakuje nie tylko wynikami, czy inwestycjami – o czum niedawno pisaliśmy – ale także nowoczesnym podejściem do idei pozyskiwania kreatywnych pomysłów. W tym celu powołano do życia portal NowyLewel.pl

 

„Masz innowacyjny pomysł związany z branżą górniczą? Uważasz, że coś można zrobić lepiej, że coś powinno działać inaczej? Skomplikowana droga od pomysłu do wymiernego efektu może być teraz znacznie prostsza. Wejdź na nowy poziom komunikacji! Przedstaw nam swój pomysł – przeanalizujemy go i pokierujemy nim wspólnie. Pomożemy Ci w jego wdrożeniu i komercjalizacji”

– czytamy w pierwszym komunikacie na NowyLewel.pl

 

To pozyskanie za niewielkie środki „burzy mózgów” i tego jednego na sto czy tysiąc genialnego pomysłu, który przyniesie satysfakcję i środki finansowe pomysłodawcy i usprawni działanie JSW – lidera na rynku węglowym w Europie.

 

Chodzi o pomysły, których realizacja przyczyniłaby się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracowników, a także zwiększenia efektywności zakładów należących do podmiotów tworzących grupę kapitałową Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

 

JSW w ostatnich latach przoduje przede wszystkim w wydobyciu węgla koksującego, a ten jest niezbędnym składnikiem do wytwarzania stali. W tej domenie JSW jest niekwestionowanym europejskim liderem.

 

„Węgiel koksujący to jeden z typów węgla kamiennego, który po wydobyciu trafia do koksowni, gdzie jest w specjalnych piecach wygrzewany za pomocą gazów spalinowych, przy ograniczonym dostępie tlenu, w temperaturze 600-1200 °C. Tak powstaje koks, wykorzystywany przede wszystkim w procesie wytopu żelaza, spełniając tam trzy zasadnicze funkcje: paliwa, reduktora i swoistego rusztowania pozwalającego na przepuszczanie gazów. Zużycie wyrobów stalowych w polskiej gospodarce w 2017 r. wyniosło 13,5 mln ton, tj. o blisko 400 tys. ton więcej niż w roku poprzednim. Ta rosnąca tendencja nadal się zresztą utrzymuje”

 

– pisał w tym roku dr Marian Szołucha z Akademii Finansów i Biznesu Vistula na łamach „Naszego Dziennika”.

 

JSW poza rolą lidera na rynku węgla koksującego traci konkurencję, a w UE działa już tylko kilku, mniejszych od JSW producentów, którym zazwyczaj kończą się złoża. Być może dlatego z uporem maniaka wraca do polskiej polityki nierzadko inspirowane z zewnątrz hasło dekarbonizacji?
Robert Wyrostkiewicz

 

 

 




Komentarze

Kraj

Świat